LG HLB54S zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG HLB54S zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Andy 25-12-2015
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Goed apparaat. Werkte niet goed samen met een Samsung tv. Met mijn LG tv top. Wifi is wel gevoelig voor ruis

Reebos 28-11-2013
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

In 2010 2 van deze apparaten gekocht ,voor € 1200,-, nu zijn van beide apparaten de voeding kapot , en niet meer te repareren omdat er geen onderdelen meer van zijn !! Krijg je van Lg een crediteringen
van € 235,- waardeloos je mag toch verwachten dat deze apparaten in deze prijsklasse langer mee gaan dan 3 jaar !! Nooit meer LG !!

Kees3000 15-12-2011
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Deze soundbar uitvoerig geluisterd in de winkel, klint erg goed zeker in vergelijk met andere soundbars. Thuis klinkt het nog beter, standaard al veel bas maar dat kun je makkelijk instellen. Speelt bijna alle gedownloade films af via usb, zelfs mkv bestanden in hd. De WiFi verbinding werkt goed en you-tube blijft leuk voor de kids. Wij zijn erg blij met dit apparaat.

Remco Assink 13-11-2011
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Aangesloten op LG 8500 TV; hol en schel geluid, valt me enorm tegen; lagetonen alleen bij TV gebruik op normaal volume acceptabel. Gebruikersgemak uitstekend, de 'soundbar' gaat naar de kinderkamer en ik wil een andere geluidsinstallatie: geen aanbeveling indien je een vol en gewoon goed geluid wil hebben. Prijs-kwaliteit naar mijn idee onvoldoende. Advies; luister eerst voordat je bijna 600 euro uitgeeft !!

Rut 06-02-2018

Goedemiddag,ik heb dezelfde klachten met het zelfde apparaat, ook de harde knal,wat was bij u de oorzaak van de knal?
Vriendelijke groeten!

BB_123 22-02-2012

Klopt, kan dit enkel bevestigen. Ondertussen is de onze al 2x in herstelling geweest, loopt vast en geeft dan een enorme knal. Heb hem sinds de laatse reparatie nog niet meer aangesloten, steeds opnieuw alles mooi installeren, kabeltjes verstoppen, netwerk instellen enzovoort om dan na 2 starts het terug te moeten afbreken omdat hij weer stuk ging !

SigmaNL2 16-09-2011
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Apparaat jaar in bezit en in eerste instantie prima bevallen. Geluid is wat je mag verwachten qua specs. Helaas blu-ray's slikt hij moeilijk. Apparaat zit continu op lan en bevat altijd de laatste firmware echter weigert hij nagenoeg alle discs. Vaak na een half uur aan en uit zetten en disc erin en eruit pakt hij hem ineens, dit bederfd de pret van het film kijken wel. Dit doet hij vanaf aanschaf. Ik ga nu heil zoeken bij LG en kunnen zij het probleem niet verhelpen dan gaat hij eruit. Probleem doet zich niet voor bij DVDs overigens.

Prins123 25-06-2011
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Probleem met DVD speler. Sommige DVD's starten niet op. Systeem schakelt dan zelf uit. Verder prima ding.

adjudant63 06-02-2011
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Geluid is niet perfect te noemen maar wel acceptabel.
Mogelijkheden zijn voor mij boven verwachting.
Simpel alleen heb ik nu problemen na een update werkt hij niet meer naar behoren.
Past perfect bij mijn LG LED TV.
Kan ik nog niets over zeggen heb hem pas drie maanden.

Ronald AP 05-02-2011
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Na de nodige aansluitproblemen te hebben overwonnen kan de conclusie alleen maar zijn dat dit een geweldig apparaat is. Prachtig geluid, voor de ware freaks misschien niet het beste maar voor huis, tuin en keukengebruik uitstekend.

Peter Dols 08-10-2010

Veel (heel veel)mogelijkheden
Voor mij algemeen een DIKKE 10

jan hein eggers 14-09-2010
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Voor mijn LED TV van LG zocht ik een home cinema set dat hierbij paste. Ben terecht gekomen ook bij LG. Voorwaarden voor de keuze van de set waren compact, niet teveel kabels en stijlvol. Daarnaast ook een goede prijs/kwaliteit verhouding.

We zijn er tevreden over de kwaliteit. In het bijzonder bij het bekijken van films. Tevens zien we dat de blue ray een aanzienlijke verbetering geeft aan de kijkplezier. Ook de kwaliteit van bekijken van DVD is ons erg goed bevallen.

Eenvoudig aan te sluiten. De subwoofer wordt makkelijk herkend. Een min punt is dat in de handleiding staat dat via de HDMI alles geregeld is t.a.v geluid en beeld. Dit is slecht ten dele waar. Voor het bekijken van TV heb je een apart kabel nodig - optische verbinding tussen TV en Cinema set. Ik heb dit nagevraagd bij de Helpdesk en zij gaven aan dat dit foutje is in de handleiding.

Tomrik 24-08-2010
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

zeer tevreden over de geluidswaarden, gebruik en met name de I pod docking is ontzettend handig.
de draadloze verbinding met de woofer is ook goed
in algmeen ben ik niet zo'n LG fan maar dit apparaat verandert wel mijn gedachten

aklasse 19-06-2010
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Na de philips soundbar 8140 te hebben gehad deze aangeschaft omdat er blu ray opzit.Design is gewoon schitterend met alles erop en eraan.Youtube werkt geweldig al veel filmpjes gekeken update deed hij vanzelf.Een super compleet apparaat.Geluid is zeer goed voor een soundbar is te vergelijken met de philips.Alleen had de philips de usb opzij zitten wat fijner is zie je niet zitten.
Afwerking is prima.Display is groot dus erg fijn om te zien deze schijnt door de speakerraster zeer apart.

Chris_Kooij 18-06-2010

EEN ABSOLUUT TOONAANGEVEND VOORBEELD VAN ‘VALUE FOR MONEY’

Ondanks minder positieve geluiden, over met name het opstarten van de LG HLB54S Soundbar en het geluid, ben ik er twee weken geleden tóch voor gegaan en... voor gevallen. Super tevreden!

Deze LG Soundbar doet namelijk precies wat hij belooft en is - voor een compleet geïntegreerd Blu-ray home cinema systeem - met zijn internet YouTube functie, de meegeleverde iPod dock, de FM-tuner en het fraaie zwart glanzende design, een absoluut toonaangevend voorbeeld van ‘value for money’.

Het is mijn eerste audiovisuele apparaat dat ik geheel zonder de gebruiksaanwijzing te lezen heb geïnstalleerd. Aansluiten, aanzetten, netwerk wordt probleemloos gevonden en geactiveerd. Vervolgens wordt je stap voor stap door de gehele installatieprocedure geleid, om te beginnen met een software update. Een kind kan de was doen. De draadloze (wél met netstroom snoer) subwoofer is een slimme oplossing, want die doet ‘t overal waar een stopcontact aanwezig is en zo kun je ‘m ook gemakkelijk verplaatsen.

Ik heb in mijn huis best veel ruimte, maar ik wilde gewoon geen home cinema systeem in losse componenten met zo’n hele serie van die speaker-boxjes om me heen. Maar voor mensen die wél kleinbehuisd zijn en geen plaats hebben voor al die speakers, is de LG Soundbar een ware uitkomst. Een prachtige ‘strook’ geluid van bijna 1 meter breed en minder dan 10 cm hoog, die bovenop een tv-meubel kan worden gezet, met het tv-scherm er strak boven. Samen met mijn 40 Inch Full HD scherm een plaatje om te zien. Zelfs mijn vrouw vindt het mooi! :-)

De geluidsweergave is - voor de relatief kleine speakers in de soundbar - opmerkelijk goed en de juiste balans kan nauwkeurig per speaker-groep worden ingesteld, afzonderlijk voor links en rechts en voor het geluidsniveau van de los te plaatsen subwoofer. Mooie diepe droge bassen overigens. Het 430 watt maximale volume is ‘onverstaanbaar’ hoog op te voeren en zonder vervorming. Genieten dus, van stevige live muziek op Blu-ray DVD.

Hoewel de toonregeling helaas niet traploos met bass, mid en treble of met een equalizer is in te stellen, maar uit meerdere pre-sets voor geluidstypen bestaat, heb ik gelukkig nog niet één keer ‘mijn lekkere geluidje’ niet kunnen vinden. Voldoende keuze dus. Het Virtual Surround effect heeft uiteraard andere karakteristieken dan met een verzameling speaker-boxjes rondom, maar eerlijk gezegd vind ik een geluidseffect in een film, dat gevoelsmatig ruim een meter naast je tv-scherm doordendert, méér dan voldoende.

Patrixxx 07-06-2010
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Na de laatste tijd een aantal LG apparaten te hebben aangeschaft vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding ben ik zeer teleurgesteld in deze soundbar.
Netwerkverbinding maken is onmogelijk. LG heeft geen andere oplossing dan je terug te sturen naar de winkel ipv een firmware op de site te plaatsen die werkt (die is er namelijk gewoon).
De geluidskwaliteit is erbarmelijk. Achteraf in de winkel een Philips soundbar gehoord die vele malen beter klonk. HD afspelen via USB is gewoon niet goed: het beeld schokt elke seconde wat goed is te zien bij pan shots.
En het apparaat is dan nog eens vrij prijzig ook. Ik heb helaas spijt van deze aankoop.

pbeumer2001 31-05-2010

Geweldig apparaat!!!

Zeer mooie vormgeving. Actieve subwoofer draadloos.
Geluidskwaliteit een 9. Je mag het geluid niet vergelijken met een volwaardig 5.1 setje maar het apparaat maakt er toch wel iets moois van. Bluray speler kan gekopieerde (bluray) films aan. 2 HDMI ingangen op je randapparatuur op aan te sluiten. heb zelf een HTPC en een PS3 aangesloten. Heb geen problemen gehad met het draadloos aansluiten op mijn router. Ging vlekkeloos.

MLTheunissen 12-05-2010
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Heb deze set inmiddels ruim 2 weken in huis en ben er zeer content mee. De hoofdreden van aanschaf was dat ik niet meer veel boxen en kabels in huis wilde hebben. En dat is bij deze set zeer goed opgelost want buiten 2 stroom kabels zie geen andere kabels meer. Helemaal ideaal vind ik de draadloze subwoofer, de geluidskwaliteit hiervan had wel wat beter mogen zijn. Het geluid van de totale set is best redelijk hoewel hij uiteraard niet kan tippen aan een echte 5.1 set (maar dat wilde ik ook niet meer vanwege de vele speakers en de vele warboel aan kabels).

De set heeft vele aansluitmogelijkheden je kunt er twee HDMI componenten op aansluiten en de set is ook voorzien van een optisch ingang (daar heb ik de TV op aangesloten). Verder kun je middels een bijgeleverde module makkelijk een iPod aansluiten.

Qua software vind ik deze set wat minder want je kunt maar zeer weinig dingen instellen. Zeker qua geluid valt er vrijwel niets in te stellen en daar had ik graag toch wat meer mogelijkheden in gehad. Verder vind ik de volume regeling niet goed (zeg maar gerust slecht) als het volume op 1 staat klinkt het geluid van de radio hard. Je kunt de radio dus niet op rustig zetten. Daar hadden ze best wel wat extra stappen bij mogen zetten (bijvoorbeeld geluid pas hard vanaf 4).

Het opstarten vanuit Standby vind ik erg lang duren. Het duurt bijna een minuut voordat hij is opgestart.

De soundbar speelt redelijk wat bestanden af (o.a. het HD formaat "MKV") via de USB aansluiting (dan heb je ook ondertiteling) of via het netwerk LAN/WLAN (dan heb je echter geen ondertiteling). Maar het aantal valt me toch iets tegen (speelt geen AVI en geen WMV). Daarom heb ik maar een media speler (aangesloten op een HDMI ingang van de soundbar) aangeschaft want die speelt tenminste alles af.

Het design vind ik overigens zeer mooi en het display wat erop zit is zeer duidelijk en ziet ook mooi uit.

Al met al is het een leuke set met wel een aantal kwaaltjes (misschien zijn die bij een nieuwe firmware update nog te verbeteren) waarvan de belangrijkste:
- Volume staat veel te hard;
- Opstarten duurt erg lang.

stephen2006 15-03-2010
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Mooie soundbar.Strak design,veel mogelijkheden en acceptabele sound. Niet vergelijken met een volledig 5.1 systeem, maar mensen die een soundbar kopen gaan toch meer voor ruimtebesparing en design. LG bewijst zo langzamerhand toch echt een A merk te zijn en dat zie je zeker terug in deze soundbar.

Jamalski 22-01-2010
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Ik heb deze soundbar sinds een dag. Het geluid vind ik goed genoeg. Het is geen 5.1 of 7.1, maar daar kies ik ook niet voor. Heb er de ruimte nl. niet voor.

Wat ik jammer vind, is dat de soundbar eerder geen dan wel AVI bestanden afspeelt. MKV bestanden speelt hij wel gewoon af. Dit vind ik echt een domper. De AVI bestanden die hij wel afspeelt, zijn schokkerig.

Als ik dezelfde AVI bestanden afspeel met mijn Samsung TV, dan gaat dit zonder problemen. Ik zal dus mijn filmpjes via de TV moeten afspelen.

Maar op zich, is het een prima soundbar.

ducaatje 11-01-2010
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Na een beetje tobben om met de soundbar het internet op te kunnen zijn wij er dik tevreden over!
Mooi geluid,voor films/tv/muziek
Veel mogelijkheden, zoals draadloos contact maken met je laptop en van daaruit muziek luisteren of films kijken.
Ook you-tube is geweldig!
Verder is het heel gemakkelijk om bv. je harde schijf via usb aan te sluiten.
Het enige nadeel wat ik kan vinden is dat er zoveel mogelijk heden op zitten, dat je goed na moet denken hoe je handelen moet met de afstandsbediening, maar het begint te wennen.

Wij zijn er dus heel blij mee.

mitch.68 09-12-2009
Geschreven voor: LG HLB54S zwart

Apparaat nu een week in bezit en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Het is inderdaad een 4.1 systeem: aan de voorzijde zitten twee speakers en aan de zij/-achterkant ook twee. De koppeling met de draadloze subwoofer verliep probleemloos en het geluid is zonder meer goed te noemen. Meteen Star Wars op dvd opgezet en was aangenaam verrast door de surround effecten.
Ook de draadloze koppeling met mijn eigen netwerk verliep probleemloos en ik kan dus zo mediabestanden van mijn computer afspelen. (en ook software updates uitvoeren). Ook het bijgeleverde Ipod dock werkt uitstekend.
Het apparaat is helaas niet geschikt om op te hangen, hetgeen bij mij ook niet de bedoeling was. Qua vormgeving ziet deze soundbar er strak en compact uit en is net iets breder dam mijn 42 inch plasma. Het enige wat mij nog niet gelukt is, is om het geluid van de televisie (aangesloten op HD digitale ontvanger) via de luidsprekers van de soundbar te laten lopen. Dit ondanks de aansluiting met HDMI kabel.
Tips hierover zijn dus welkom.
Overall dus zonder meer tevreden over dit apparaat.

Pete Speed 20-11-2011

Hallo Mitch,
is het je ondertussen gelukt om de plasma via de soundbar te laten lopen ; bij mij werkt dit ook niet
hoor graag